Total Pageviews

Wednesday, August 17, 2011

Thursday, August 11, 2011

Gadis Melayu Tipikal di Bulan Puasa

Assalamualaikum semua..
First of all kite nak wish
Selamat Berpuasa kepada semua muslimin and muslimat.
(dh nak habis pose baru tringat nak wish**)

Sebenarnya dah lama perasan mende alah ni..
tapi sebelum ni takde blog, so pendam jela dalam hati
sekarang dah ade blog, boleh la tulis ikut suka hati

gadis melayu tipikal
semakin ketara time bulan pose
nak dengor citer?

ha cer kabor..cer kabor

al-kisah la sekelompok gadis melayu
penampilan mereka sangat cantik
fesyen memang uptodate lah

rambut ikal mayang, kerinting, rebonding sume ade
lembut mengurai perang, kuning, merah..warna pelangi pon ade
indahnye ciptaan tuhan

tapi muncul je bulan ramadhan
tiba-tiba je sekelompok gadis melayu tadi
semuanya dah mula bertudung

dorang dah dapat hidayah dari tuhan ke
alhamdulillah masing-masing dah berubah
sejuk mata memandang kite pun

bertudung di bulan ramadhan
satu perubahan yang baik
sebab mereka pandai menghormati bulan mulia ni
pujian untuk mereka












tapi iman korang bukan terletak pada
fesyen tudung macam WARDINA
warna warni macam MARIA ELENA
berlapis-lapis sampai tak nampak rupa macam FATIN LIYANA

bila dah nak dekat raya
gadis-gadis melayu tadi berpusu-pusu
mana la dorang nak pegi tu

owh lepak saloon...ke pulak
cuci rambut, warna rambut, buat rambut
bukan ape..time raya nanti takkan la nk pakai tudung lagi
bulan pose kan dah habis
hari raya nanti hari untuk bergaya pulak

inilah dipanggil GADIS MELAYU TIPIKAL
kan bagus law bulan-bulan lain pon pakai tudung
kenapela mesti bulan pose je..

bulan-bulan lain SWITCH OFF
masuk je bulan pose SWITCH ON
pastu SWITCH OFF semula

pakai tudung tu biarlah
bukan sebab fesyen
bukan sebab budaya
bukan sebab kawan-kawan
bukan sebab family
bukan sebab bulan pose..

tapi biarlah kerana hukumnya wajib
dan yang paling utama
biarlah kerana ALLAH