Total Pageviews

Sunday, March 13, 2011

Sebab-sebab Korang Harus Tinggalkan Pakwe Korang




Ehem-ehem..pekabar semua terutamanya lelaki. Hehe abang-abang, adik-adik sihat je kan? Dah makan belum semua tu? Kalau belum saya nak belanja..haha. Tak pun hujung minggu ni kita pergi tengok wayang ramai-ramai ke amacam?  Apa-apa pun dah habis cerita ni baru kite talk eh.

Mesti yang kaum-kaum perempuan ni tertanya-tanya, kenapa la saya baik sangat dengan kaum-kaum lelaki hari ni yek. Haa..nak tahu sebab apa? Meh semua duduk jauh-jauh sikit dengan puak-puak diorang tu. Ssshhh...sebenarnye yang saya tiba-tiba jadi baik ala-ala dermawan ni sebabnya tajuk kat atas tula..(ssshhh lagi) Mesti diorang tengah emo dengan saya sekarang ni hahaha... Ooppsss tergelak besar la plak. Hahahaha lagi besar..

Topik cinta bukan la satu topik yang saya gemari. Tapi saya selalu mendengar banyak luahan-luahan masalah daripada kawan-kawan terutamanya kaum perempuan. dan kebanyakannya berkaitan dengan cinta. (Urrgghh cam tak percaya je aku baru taip perkataan c.i.n.t.a) 

Saya bukan lah pakar cinta. jauh sekali seorang doktor yang berkelulusan phD dalam jurusan cinta. Saya cuma seorang sahabat yang selalu TERPAKSA berkongsi masalah-masalah cinta yang dihadapi oleh sahabat-sahabat yang lain. 

Ok let us start, agak-agak korang la kan (ready jari nak kira) dah berapa lama hubungan korang bercinta dengan kekasih korang tu? Yang mana dah hampir setengah tahun tu bagi saya dah ada 'connection' yang bagus tu tapi belum cukup untuk korang rasa itulah pasangan sehidup semati korang.

Bagi yang baru nak start bercinta tu or yang mana bercinta just  asyik tekan2 keypad je (sms) ataupon bercakap melalui telepon, takyah lah nak dibanggakan sangat. The question is simple, korang nak hubungan korang tu sampai ke jinjang pelamin or hanya separuh jalan? Hasil kajian yang saya dah terokai selama 43 tahun ni inilah hasilnya.
                                               
Dekat bawah ni adalah antara sebab-sebab korang DIHARUSKAN tinggal je trus pakwe-pakwe korang tu wahai kaum hawa sekalian. Kalau boleh tu lari terus jauh-jauh, lari selaju yang mungkin. kalau nak kekalkan kelajuan and tambah speed, boleh pakai bateri cap arnab (Duracell)

1 :: Pendiam nak mampos
For sure saya rasa perempuan mesti tak suka dengan geng-geng pakwe yang pendiam tahap dewa ketujuh langit berapi ni. Yela seperti yang saya maklum, kaum perempuan ni kelebihan dia bercakap tanpa henti dalam jangka masa yang lama. So kalau pakwe dia diam jek, otomatik perempuan tu boleh tukar profession mintak kerja jadik robot lagi bagus daripada menghadap lelaki yang macamni.

2 :: Suka mintak top-up
Ramai spesies lelaki yang saya jumpa camni. Diorang suka sangat ambil kesempatan pada perempuan yang terkenal dengan sifat lemah lembutnya tu. Mentang-mentangla perempuan tu cinta setengah mati kat korang, takkan korang tergamak wat camtu. Si lelaki mesti bagi alasan 'Yunkk..topup kan i sepulu hengget boleh tak, kalaw yunk tak topup camne i nak mesej, nak kol yunk nanti. Yunk mesti tanakkan..kan3?' Cisss...taktik zaman Sarip Dol dulu boleh la korang guna. Saya percaya kaum-kaum perempuan zaman sekarang ramai yang bijak-bijak bukan.

3 :: Pakwe yang ada kawan-kawan perangai macam setonirrojiim.
Jangan terkejut bila saya cakap camni. Sebab benda ni betul-betul berlaku. Depan kita mulutnya manis bermadu tapi belakang kita macam-macam diorang plan nak 'makan' kita. Harap-harap sebelum memilih pakwe tu siasat la dulu dengan siapa mereka berkawan ye.

4 :: Pakwe yang non-stop check inbox korang je kerja dia.
Waddeheck?? Sampai camni sekali.. Hey2!! mana pergi korang punya privasi? Takkan lah segala-galanya korang buat dia kena tahu? RIMAS!! Eh korang tak rasa rimas ke ada pakwe yang camni. Alasan lelaki. 'I check semua ni sebab i takut u curang, takut u main belakang'...oooppsss . Tapi korang fikirla sama, mak ayah korang pun jarang-jarang check inbox korang, ini dia pulak yang lebih-lebih. 

5 :: Pakwe tak suka bila korang berkawan dengan lelaki
Omaigosh!.. Ni lagi satu kejadah apala. Korang pernah dengar pepatah ni tak, 'Berkawan biar beribu berkasih hanya satu'. Maybe ada yang pernah, yang tak pernah tu banyak-banyak kan la menelaah komik ye. Sebab komik pon berlambak yang cakap camtu. Ada halangan dari segi jantina ke dalam hubungan persahabatan?? Dalam agama sendiri pun tak pernah mengahalang kita dari bersahabat dengan berlawanan jantina cuma ada batas-batas yang perlu dijaga. Tak suka kenapa? Dia jeles ke? Korang tak tahu orang yang jeles dengan perkara yang macam ni sebab dia pun buat camtu. Skandal keliling pinggang ha amek kao. 

Wokeh..saya dah lenguh dah menaip ni. Kejap baring kejap duduk. Tapi takpe sebab semata-mata nak tolong (wa bukan ah long ar) kaum-kaum hawa yang ada kat dunia ni jer. Tak dapat tolong banyak, sikit pon jadila kan.. yang penting kita sama-sama sebarkan apa yang kita tahu pada orang lain supaya dijadikan peringatan di masa depan.

Satu lagi ni sedara-sedara, insan yang cemerlang datang daripada akal, dari hati yang bersih ye, dengan jiwa yang tenang. Buat jahat berpada-pada, buat baik jangan sekali. Pasal pe jangan sekali, buat banyak kali takpe. Orang yang tamak selalu untung. Jadi biar tamak buat baik jangan tamak haloba. Jadik..renung-renungkan, selamat beramal.

Lagi Menarik [:::::--
Legenda Langkawi : Hikayat Sumpahan Mahsuri
Budak 13 tahun cipta laman sosial mirip Facebook!!
Korang Tahu Tak - Tahu Apekahh??

21 comments:

  1. hahhahaha *gelak jea*

    ReplyDelete
  2. ahah.. gelak saja membaca entry nie.. :D
    setengah lelaki je kan?? huu

    ReplyDelete
  3. ishk betul3x..

    like entri ni ^^

    suka3x

    ReplyDelete
  4. nice...
    anyway,dont just simply thinks that every man in this century is totally have a bad attitude..
    it just a fact that mostly 99% true. man or women is same,the different is their gender only. how we choose a people to be friend?its up to us to choose positively.

    ReplyDelete
  5. scha buat ayatt mcm scha 2 pompuan jek..huhu..
    dpt ase geram kat laki 2..hahaha

    ReplyDelete
  6. klakar smp ase nk korek idong ko....

    ReplyDelete
  7. hahhaaa
    stuju sgt3...

    ReplyDelete
  8. heyy2 ini sangat betol !
    sangat agree with these okayy.
    lelaki adalah sangat menyampah kan !
    hehe lupe anda juga adalah lelaki. ngeh3

    ReplyDelete
  9. ramai org gelak nmpak.. haha gelak gak lah.. hehe

    ReplyDelete
  10. hah. ada point yg mmg aku sgt setuju. aku ada sornag kawan lah yang kerja dia pow awek dia. heh.

    ReplyDelete